• Wide screen resolution
  • Wide screen resolution
  • Increase font size
  • Decrease font size
  • Default font size
  • default
  • style1
  • style2
  • style3

ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ (2) Εκτύπωση E-mail
Leonard Ravenhill

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΡΑΤΑ ΣΦΙΧΤΑ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ (2)
Από τον Leonard Ravenhill

 
ΖΗΤΕΙΤΑΙ -

ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΗΡΥΚΕΣ!
 
Το να αποπειραθεί κάποιος να μετρήσει τον ήλιο με μια μετροταινία, δεν θα μπορούσε να είναι πιο δύσκολο από το να αποπειραθεί να «μετρήσει»18 τον Ιωάννη τον Βαπτιστή, σύμφωνα με τα σύγχρονά μας κριτήρια πνευματικότητας. Στον Ιορδάνη, το ανυπόμονο πλήθος ρωτούσε για το νεογέννητο παιδί: «Τι άρα θέλει είσθαι το παιδίον τούτο;» Τους ειπώθηκε: «Θέλει είσθαι μέγας ενώπιον του Κυρίου.»  

Σήμερα χρησιμοποιούμε καταχρηστικά αυτήν τη λέξη «μέγας», διότι λανθασμένα εκλαμβάνουμε τη διάκριση ενός προσώπου κάπου ως υπεροχή19. Εκείνες τις ημέρες ο Θεός δεν εστερείτο ιερέων ή κηρύκων, αλλά ανθρώπων. Υπήρχαν πάρα πολλοί άνθρωποι τότε, όπως και τώρα· αλλά όλοι ήταν πάρα πολύ μικροί. Ο Θεός ήθελε έναν μεγάλο άνθρωπο, έναν μεγάλο άνδρα για μια μεγάλη αποστολή!

Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής πιθανώς δεν διέθετε ούτε ένα προσόν για να είναι ιερέας, αλλά είχε κάθε ιδιότητα20 για να γίνει προφήτης. Αμέσως πριν από τον ερχομό του εκεί, είχαν προηγηθεί τετρακόσια χρόνια σκότους, χωρίς μία ακτίνα προφητικού φωτός - τετρακόσια χρόνια σιωπής, χωρίς ένα «Ούτω λέγει Κύριος» - τετρακόσια χρόνια προοδευτικής διάβρωσης στα πνευματικά πράγματα. Με ένα ποτάμι από αίμα ζώων για την εξιλέωσή του και με ένα υπερτραφές ιερατείο για μεσίτη του, ο Ισραήλ, το έθνος που είχε την εύνοια του Θεού, είχε χαθεί μέσα στις τελετές, τις θυσίες και την περιτομή.

Αυτό όμως που ένας στρατός από ιερείς δεν μπορούσε να κάνει μέσα σε τετρακόσια χρόνια, ένας άνθρωπος «απεσταλμένος παρά Θεού», ο Ιωάννης ο Βαπτιστής , που ο Θεός είχε μορφώσει21, ο Θεός είχε γεμίσει και ο Θεός είχε επισκεφθεί με το πυρ Του22, το έκανε μέσα σε έξι μήνες!

Συμμερίζομαι την άποψη του Ε.Μ. Μπάουντζ, ότι ο Θεός χρειάζεται είκοσι χρόνια, για να κάνει κάποιον κήρυκα. Η εκπαίδευση του Ιωάννη του Βαπτιστή έγινε στου Θεού το Πανεπιστήμιο της Σιωπής. Ο Θεός πηγαίνει όλους Του τους μεγάλους άνδρες εκεί.

Αν και τον Παύλο, τον υπερήφανο Φαρισαίο τηρητή του νόμου, με την κολοσσιαία διάνοια και την περίφημη καταγωγή, ο Χριστός τον έφερε μπροστά σε μια πρόκληση στον δρόμο της Δαμασκού, χρειάστηκαν τα τρία του χρόνια στην Αραβία, για να αδειάσει και να ξεμάθει όσα ήξερε, πριν να μπορέσει να πει: «Ο Θεός απεκαλύφθη εν εμοί.» Ο Θεός μπορεί να γεμίσει μέσα σε μια στιγμή αυτό που μπορεί να πάρει χρόνια για να αδειάσει. Αλληλούια!

Ο Ιησούς είπε: «Υπάγετε!»23, αλλά Εκείνος είπε επίσης: «Καθήσατε...εωσού...!»24 . Ας κλειστεί οποιοσδήποτε άνθρωπος κάπου μόνος του για μία βδομάδα, μόνο με ψωμί και νερό, χωρίς βιβλία εκτός από την Αγία Γραφή, χωρίς επισκέπτες εκτός από το Άγιο Πνεύμα και σας εγγυώμαι, αδέλφια μου κήρυκες, ότι εκείνος ο άνθρωπος είτε θα διαλυθεί είτε θα διασπάσει τα φράγματα του εχθρού και θα διαφύγει από κάθε φυλακή25. Μετά από αυτό, σαν τον Παύλο, θα γίνει γνωστός στην κόλαση!

Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν στου Θεού τη Σχολή της Σιωπής, την έρημο, μέχρι την ημέρα που θα παρουσιαζόταν δημοσίως. Ποιος ήταν περισσότερο κατάλληλος για το έργο τού να ταρακουνήσει ένα ναρκωμένο έθνος από τον σαρκικό του ύπνο, από αυτόν τον τσουρουφλισμένο από τον ήλιο, τον βαπτισμένο με φωτιά και αναθρεμμένο στην έρημο προφήτη - που είχε αποσταλεί από τον Θεό, με ένα πρόσωπο σαν το πρωινό της κρίσης; Μέσα στα μάτια του υπήρχε το φως του Θεού, μέσα στη φωνή του υπήρχε η εξουσία του Θεού και μέσα στην ψυχή του υπήρχε το πάθος του Θεού! Ποιος, ρωτώ, μπορούσε να είναι μεγαλύτερος από τον Ιωάννη; Είναι αλήθεια πως «ουδέν θαύμα έκαμε», δηλαδή ποτέ δεν ανέστησε κάποιον νεκρό· έκανε όμως πολύ περισσότερα - ανέστησε ένα νεκρό έθνος!

Αυτός ο προφήτης με τη δερμάτινη ζώνη, με μια διακονία περιορισμένης χρονικής διάρκειας, τόσο έκαιγε και άστραφτε, ώστε εκείνοι που άκουγαν το μήνυμά του με τη φλογερή γλώσσα που έκαιγε τις καρδιές, επέστρεφαν στο σπίτι τους, για να περάσουν άγρυπνες νύχτες, μέχρι που οι καψαλισμένες τους ψυχές συντριβόντουσαν σε μετάνοια. Όμως, ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν παράξενος στη διδασκαλία - ούτε θυσίες ούτε τελετές ούτε περιτομή· παράξενος στη δίαιτα - δεν έπινε οίνο ούτε έτρωγε άρτο· παράξενος στην ένδυση26 - δεν είχε ιουδαϊκά φυλακτά ούτε φορούσε φαρισαϊκά ενδύματα.

Ναι, αλλά ο Ιωάννης ήταν μέγας! Οι μεγάλοι αετοί πετούν μόνοι· τα μεγάλα λιοντάρια κυνηγούν μόνα· οι μεγάλες ψυχές βαδίζουν μόνες - μόνες με τον Θεό. Τέτοιου είδους μοναξιά είναι δύσκολο να την υπομείνει και αδύνατο να την απολαύσει κανείς, εκτός εάν συνοδεύεται από τον Θεό. Πράγματι, ο Ιωάννης κατάφερε να περάσει στη μεγαλοσύνη27. Ήταν μέγας από τρεις απόψεις: μέγας στην πιστότητά του προς τον Πατέρα - εκπαιδευόταν για πολλά χρόνια και κήρυξε για λίγους μήνες· μέγας στην υποταγή του στο Πνεύμα - προχωρούσε και σταματούσε28, καθώς του προσταζόταν· μέγας στις δηλώσεις του για τον Υιό - διακηρύττοντας τον Ιησού, τον οποίο δεν είχε δει ποτέ πριν, ως «τον Αμνόν του Θεού, τον αίροντα την αμαρτίαν του κόσμου».

Ο Ιωάννης ήταν μια «Φωνή». Οι περισσότεροι κήρυκες είναι μόνο μια ηχώ, διότι εάν ακούσετε προσεκτικά, θα μπορέσετε να καταλάβετε ποιο βιβλίο έχουν διαβάσει πρόσφατα και πόσο λίγο παραθέτουν λόγους από το Βιβλίο. Για να προσεγγίσουμε τις μάζες, χρειαζόμαστε μια Φωνή - έναν προφήτη σταλμένο από τον ουρανό, για να κηρύξει στους κήρυκες! Χρειάζονται συντετριμμένοι άνθρωποι, για να συντριφθούν οι άνθρωποι. Αδέλφια, έχουμε εφόδια, αλλά όχι χαρίσματα29 · έχουμε αναταραχή, αλλά όχι δημιουργία· έχουμε δράση, αλλά όχι χρίσμα· έχουμε φλυαρία, αλλά όχι αναζωπύρωση*. Είμαστε δογματικοί, αλλά όχι δυναμικοί!

Κάθε εποχή εγκαινιάζεται από φωτιά· κάθε ζωή, είτε κήρυκα είτε πόρνης, θα τελειώσει με φωτιά - φωτιά κρίσης για κάποιους, φωτιά κόλασης για άλλους! Ο Γουέσλεϊ έψαλλε: «Σώσε τις φτωχές ψυχές από τη φωτιά και σβήσε τους δαυλούς τους μέσα στου Ιησού το αίμα.» Αδέλφια, έχουμε μόνο μία αποστολή - να σώσουμε ψυχές· κι όμως, χάνονται! Ω! Σκεφτείτε τις! Εκατομμύρια, εκατοντάδες εκατομμυρίων, ίσως πάνω από χίλια εκατομμύρια αιωνίων ψυχών χρειάζονται τον Χριστό. Χωρίς Αιώνια Ζωή χάνονται! Ω! Τι ντροπή! Τι τρόμος! Τι τραγωδία! Ο Χριστός δεν ήθελε «να απολεσθώσι τινές». Κήρυκες, οι άνθρωποι πάνε κατά εκατομμύρια στη φωτιά της κόλασης σήμερα, επειδή έχουμε χάσει τη φωτιά του Αγίου Πνεύματος!

Αυτή η γενιά κηρύκων είναι υπεύθυνη για αυτήν τη γενιά των αμαρτωλών30. Στις ίδιες τις πόρτες των εκκλησιών μας βρίσκονται οι μάζες - δεν τις έχει κερδίσει κανείς, επειδή δεν τις έχει προσεγγίσει κανείς, δεν τις έχει προσεγγίσει κανείς, επειδή δεν τις έχει αγαπήσει κανείς. Δόξα τω Θεώ για όλα όσα γίνονται για ιεραποστολές στο εξωτερικό. Όμως, κατά παράξενο τρόπο, είναι αλήθεια πως μπορούμε να εκδηλώνουμε πιο εμφανή ανησυχία για ανθρώπους στην άλλη μεριά του κόσμου, παρά για τους γείτονές μας που χάνονται, στην άλλη μεριά του δρόμου! Παρ' όλο τον μαζικό μας ευαγγελισμό, οι ψυχές κερδίζονται μόνο κατά εκατοντάδες. Ας ρίξουν μια ατομική βόμβα και θα πέσουν κατά χιλιάδες μέσα στην κόλαση.

Το να λέμε ότι η σημερινή αμαρτία δεν έχει αντίστοιχή της, είναι αβάσιμο. Ο Ιησούς είπε: «Και καθώς αι ημέραι του Νώε, ούτω θέλει είσθαι και η παρουσία του Υιού του ανθρώπου.» Βρίσκουμε μια παραστατική εικόνα για τον καιρό του Νώε στο Γέν.ς:5: «Και είδεν ο Κύριος ... επληθύνετο η κακία του ανθρώπου επί της γης και πάντες οι σκοποί ... της καρδίας αυτού ήσαν μόνον κακία πάσας τας ημέρας.» Έτσι ήταν, κακία χωρίς εξαίρεση, κάθε σκοπός· κακία χωρίς προσμείξεις, μόνο κακία· κακία χωρίς ανάπαυλα, κακία πάσας τας ημέρας. Όπως ήταν, έτσι και είναι! Η αμαρτία σήμερα και περιβάλλεται από λάμψη και έχει γίνει πολύ δημοφιλής, μας τη ρίχνουν μέσα στα αφτιά από το ραδιόφωνο, μας τη ρίχνουν μπροστά στα μάτια από την τηλεόραση και πιτσυλίζει τα εξώφυλλα των δημοφιλών περιοδικών. Οι άνθρωποι που πηγαίνουν στις εκκλησίες, μπουχτισμένοι από τα κηρύγματα και απηυδισμένοι από τις διδασκαλίες31, φεύγουν από τη συνάθροιση όπως μπήκαν σ'αυτήν - χωρίς όραση και χωρίς πάθος32! Ω Θεέ μου, δώσε σ'αυτήν τη γενιά που χάνεται δέκα χιλιάδες ανθρώπους σαν τον Ιωάννη τον Βαπτιστή - για να ξεσχίσουν τους επιδέσμους που έχουν τοποθετηθεί πάνω στις εθνικές και διεθνείς μας αμαρτίες από τους πολιτικούς και τους ηθικολόγους!

Όπως ακριβώς ο Μωυσής δεν μπορούσε να κάνει λάθος στη θέα της καιομένης βάτου, έτσι κι ένα έθνος δεν μπορούσε να κάνει λάθος στη θέα ενός καιομένου ανθρώπου! Ο Θεός αντιμετωπίζει τη φωτιά με φωτιά. Όσο περισσότερη φωτιά υπάρχει στον άμβωνα, τόσο λιγότερες ψυχές θα καίγονται στη φωτιά της κόλασης. Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής ήταν ένας καινούργιος άνθρωπος με ένα καινούργιο μήνυμα. Όπως ένας άνθρωπος που κατηγορείται για φόνο, ακούει την τρομερή κραυγή του δικαστή: «Ένοχος!» και χλομιάζει στο άκουσμά της, έτσι και το πλήθος άκουσε την κραυγή του Ιωάννη: «Μετανοείτε!» , μέχρι που ο ήχος της κατέβηκε στους διαδρόμους του μυαλού τους, ξύπνησε τη μνήμη τους, έκαμψε τη συνείδησή τους και τους έφερε τρομοκρατημένους σε μετάνοια και βάπτισμα! Μετά από την Πεντηκοστή, η φραστική επέλαση του Πέτρου, ο οποίος μόλις είχε λάβει το πύρινο βάπτισμά του του Πνεύματος, συγκλόνισε το πλήθος, μέχρι που σαν ένας άνθρωπος, ανέκραξαν: «Τι πρέπει να κάμωμεν, άνδρες αδελφοί;» Φανταστείτε κάποιον να λέει σ'αυτούς τους τσακισμένους από την αμαρτία ανθρώπους: «Απλά υπογράψτε ένα έντυπο! Να πηγαίνετε τακτικά στην εκκλησία! Να πληρώνετε τα δέκατά σας!» Όχι! Χίλιες φορές ΟΧΙ!

Χρισμένος από την ισχύ του Πνεύματος, ο Ιωάννης έκραζε: «Μετανοείτε!» Και μετανοούσαν! Η μετάνοια δεν είναι κάμποσα καυτά δάκρυα σε μορφή μεταμέλειας. Δεν είναι συναίσθημα ή τύψεις ή αναμόρφωση. Η μετάνοια είναι μια αλλαγή του νου σχετικά με τον Θεό, την αμαρτία και την κόλαση!

Οι δύο μεγαλύτερες δυνάμεις της φύσης είναι η φωτιά και ο άνεμος και αυτά τα δύο στοιχεία συνενώθηκαν την Ημέρα της Πεντηκοστής. Έτσι, όπως ακριβώς ο άνεμος και η φωτιά, εκείνη η ευλογημένη συντροφιά του «ανωγείου» ήταν ακατανίκητη, ανεξέλεγκτη, απρόβλεπτη - έπειτα, η φωτιά τους ξεκίνησε ιεραποστολικές φωτιές, κατέστειλε τη σφοδρότητα του πυρός, άναψε φωτιές μαρτύρων και ξεκίνησε φωτιές αναζωπύρωσης!

Διακόσια χρόνια πριν, ο Τσαρλς Γουέσλεϊ έψαλλε:

«Ω, ας άρχιζε τώρα μέσα μου
Να λάμπει η άγια φωτιά,
Ευτελών πόθων να κατακάψει τα σκύβαλα,
Να κάνει να ρεύσουν τα βουνά!»

Ο Δρ Χατς έκραζε:

«Πνεύσε σε με, Θεού Πνοή,
Δικός Σου να γίνω ολοκλήρως,
Μέχρι το σκεύος μου δω στη γη,
Απ'το θείο Σου πυρ να λάμψει πλήρως.»

Η φωτιά του Αγίου Πνεύματος και καταστρέφει, εξαγνίζει, θερμαίνει, ελκύει και δίνει εξουσία.

Κάποιοι Χριστιανοί δεν μπορούν να πουν πότε σώθηκαν. Όμως, ποτέ μέχρι τώρα δεν γνώρισα έναν άνθρωπο που να βαπτίστηκε με Άγιο Πνεύμα και Φωτιά και να μην μπορεί να πει πότε αυτό συνέβη. Τέτοιοι πλήρεις Πνεύματος άνθρωποι σείουν έθνη για τον Θεό, όπως ο Γουέσλεϊ, ο οποίος ήταν γεννημένος εκ Πνεύματος, πλήρης Πνεύματος και ζούσε και βάδιζε εν Πνεύματι.

Ένα αυτοκίνητο ποτέ δεν θα κινηθεί, μέχρι να έχει ανάφλεξη - φωτιά· έτσι, κάποιοι άνθρωποι ούτε συγκινούνται ούτε κινούνται, επειδή τα έχουν όλα εκτός από φωτιά.

Αγαπητά αδέλφια, πρόκειται να λάβει χώρα μια ειδική κρίση για κήρυκες· αυτοί θα λάβουν μεγαλύτερη κατάκριση (Ιάκ.γ:1). Είναι πιθανό, καθώς αυτοί θα στέκονται έχοντας κατακριθεί μπροστά στο εδώλιο του Θεού, οι άνθρωποι να στραφούν εναντίον κάποιων από αυτούς και να πουν: «Κήρυκα, εάν τότε είχες τη φωτιά του Αγίου Πνεύματος, τώρα εγώ δεν θα πήγαινα στη φωτιά της κόλασης.» Σαν τον Γουέσλεϊ, πιστεύω και γω στην ανάγκη να επέλθει μετάνοια μέσα στον πιστό. Η υπόσχεση του Πατέρα είναι για σένα . Αυτήν ακριβώς τη στιγμή, στα γόνατά σου, σ'αυτόν τον μοναχικό σταθμό της ιεραποστολής ή πλάι στην καρέκλα σου σ'αυτό το άνετο σπίτι ή στο γραφείο του ποιμένα, συντετριμμένος και σχεδόν έτοιμος να εγκαταλείψεις, κάνε αυτήν την προσευχή δική σου:

Άφοβη και δυνατή η αδύναμη καρδιά μου για να γίνει,
Στείλε τη φωτιά.
Για να ζήσω και να σώσω έναν κόσμο π'αργοσβήνει,
Στείλε τη φωτιά.
Ω, δες με στο θυσιαστήριό Σου να τοποθετώ Τη ζωή μου, τα πάντα μου, τη μέρα που μιλώ?
Κι ολοκληρώνοντας την προσφορά τώρα, ζητώ: Στείλε τη φωτιά!

- Φ. ντε Λ. Μπουθ-Τάκερ

Έχουμε μια ψυχρή εκκλησία μέσα σε έναν ψυχρό κόσμο, επειδή οι κήρυκες είναι ψυχροί . Επομένως: «Κύριε, στείλε τη Φωτιά!»


Υποσημειώσεις

 

18 σημ. του μτφρ.: ο συγγραφέας εννοεί: «να αξιολογήσει»

19 Λογοπαίγνιο: " prominence "(πρόμινενς)=«διάκριση» και " eminence "(έμινενς)=«υπεροχή»

20 Λογοπαίγνιο: "qualification"(κουολιφικέισον)=«προσόν» και "quality"(κουόλιτι)=«ιδιότητα»

21 σημ. του μτφρ.: με την κυριολεκτική σημασία της λέξης, δηλ. «διαμορφώσει»

22 Λογοπαίγνιο: "God - fashioned"(γκαντ- φέσον'ντ [παχύ'σ'] )=«μορφωμένος από τον Θεό», " God - filled " (γκαντ- φιλντ)=«γεμάτος από τον Θεό» και " God - fired "(γκαντ- φάιερντ)=«με το πυρ του Θεού»

23 σημ. του μτφρ.: ο συγγραφέας αναφέρεται στο Μάρκ.ις:15

24 σημ. του μτφρ.: αναφέρεται στο Λουκ.κδ:49

25 Λογοπαίγνιο: "break up"(μπρέικ απ)=«διαλύομαι», "break through "(μπρέικ θρου)=«διασπώ φράγμα» και "break out "(μπρέικ άουτ)=«διαφεύγω από φυλακή»

26 Λογοπαίγνιο: "strange in doctrine"(στρέιντζ ιν ντόκτριν)=«παράξενος στη διδασκαλία», "strange in diet "(στρέιντζ ιν ντάιετ)=«παράξενος στη δίαιτα» και " strange in dress "(στρέιντζ ιν ντρες)=«παράξενος στην ένδυση»

27 Λογοπαίγνιο: "he made the grade in greatness"(χι μέιντ δε γκρέιντ ιν γκρέιτνες)=«κατάφερε να περάσει στη μεγαλοσύνη»

28 Λογοπαίγνιο: "he stepped and stopped"(χι στεπντ εν'ντ στοπντ)=«προχωρούσε και σταματούσε»

29 Λογοπαίγνιο: "equipment"(ικουίπμεν'τ)=«εφόδια» και "enduement "( ιν'ντιούμεν'τ)=«χαρίσματα»

* Βλ. υποσημειώσεις 13,12,14 αντίστοιχα.

30 Λογοπαίγνιο: "preacher"(πρίτσερ)=«κήρυκας» και "sinner"(σίνερ)=«αμαρτωλός»

31 Λογοπαίγνιο - σημ. του μτφρ.: «μπουχτισμένος από τα κηρύγματα»="sermon - sick" (σέρμον- σικ) - «και» = "and" (εν'ντ) - «απηυδισμένος από τις διδασκαλίες»=" teaching - tired " (τίτσιν - τάιερντ)

O συγγραφέας εδώ παίζει στα Αγγλικά με τη φράση "be sick and tired of something" (μπι σικ εν'ντ τάι ε ρντ οβ σάμθιν)= «μπούχτισα/απηύδησα/κουράστηκα με κάτι» . Η συγκεκριμένη φράση στα Αγγλικά περιέχει δύο επίθετα, το "sick"(σικ)=«αηδιασμένος/μπουχτισμένος» και το "tired"(τάι ε ρντ)=«κουρασμένος/απηυδισμένος», που ενώνονται με τον σύνδεσμο "and"(εν'ντ)=«και» και μας δίνουν αυτήν την ιδιωματική φράση της καθομιλουμένης.

Στο κείμενό του, ο συγγραφέας παίρνει τη φράση αυτή και το πρώτο επίθετο "sick" (σικ)=«μπουχτισμένος», το συνδυάζει με τη λέξη "sermon" (σέρμον)=κήρυγμα, δίνοντάς μας στο πρωτότυπο, το "sermon - sick" (σέρμον- σικ)= «μπουχτισμένος από τα κηρύγματα» . Συνεχίζοντας τη διαμόρφωση της φράσης στο δεύτερο μέρος της, συνδυάζει το επόμενο επίθετο "tired" (τάιερντ)=«απηυδισμένος», με τη λέξη "teaching" (τίτσιν)=«διδασκαλία», δίνοντάς μας στο πρωτότυπο, το "teaching - tired" ( τίτσιν - τάιερντ)= «απηυδισμένος από τις διδασκαλίες» . Δημιούργησε τελικά δύο νέες φράσεις βάσει της αρχικής, τις οποίες και ένωσε με τον ίδιο σύνδεσμο που περιέχεται σε αυτήν, τον "and"(εν'ντ)=«και».

32 Λογοπαίγνιο: "visionless"(βίζονλες)=«χωρίς όραση» και "passionless"(πέσονλες)= «χωρίς πάθος» - [βλ. επίσης υποσημείωση 10]

 

Προσθεστε σχολιο


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Σκέψεις & Προσευχή..

Video..

Υπάρχουν υπότιτλοι στα ελληνικά στο βίντεο...
Οι Λίγοι...
ΕΣΕΙΣ ?Διαβάστε άρθρα John Piper - Leonard Ravenhil - Paul Washer - Tim Conway - Charles Leiter.

Άρθρα σε μια σύντομη ματιά..

Σύνδεση

Συνδεθείτε και σχολιάστε άρθρα και γεγονότα..



Ανάγνωση Γραφής (Αγγλικά)

Δευτέρα
1 Samuel 17:1-18:4
John 8:21-30
Τρίτη
1 Samuel 18:5-19:24
John 8:31-59
Τετάρτη
1 Samuel 20:1-21:15
John 9:1-41
Πέμπτη
1 Samuel 22:1-23:29
John 10:1-21
Παρασκευή
1 Samuel 24:1-25:44
John 10:22-42
Σάββατο
1 Samuel 26:1-28:25
John 11:1-53
Κυριακή
1 Samuel 29:1-31:13
John 11:54-12:19
Every Day in the Word
www.esv.org